dimarts, 27 de maig del 2014

XVè Triatló de Sant Feliu de Guíxols - El de casa!

El passat 17 de maig participava a la vint-i-cinquena edició del triatló distància sprint més antic de Catalunya, el de Sant Feliu de Guíxols. Un triatló que durant molts anys n'havia estat espectador pel fet de fer-se a la ciutat on visc i he crescut. Aquest triatló té part de culpa de que avui em dediqui a fer triatlons a nivell amateur i per diversió, malgrat dedicar-hi forces hores.

El dissabte doncs em llevava descansat per afrontar la segona de les tres sortides del dia. 1ª Sortida  14:45 h. : Elit + Equips 1ª divisió de les categories JNM - SUB23M - ABM - V1M i V2M i Tots els federats: JNM i Sub23M; 2ª Sortida 15:55 h. : Equips 2ª Divisió de les categories ABM - V1M i V2M i 3ª Sortida 17:05 h.: Cadets + V3M + Independents + Llicència de dia. 17:07 h.: Totes les dones.

A les 13:30 m'adreçava cap al box a deixar la bici i preparar el material per la Transició 1 i la Transició 2 (T1 i T2). 

Foto. Maria José Sánchez Chillon
Després a fer una mica de temps veient els de la primera sortida i cap a la zona de natació per afrontar el triatló. Donen la sortida i els cent i pico nadadors ens llancem a l'aigua per afrontar els 750 m de natació.

Foto. Martí Negra

Foto. Jenny Sanz

El segment de natació és la part que porto pitjor i el meu objectiu és perdre el menor temps possible respecte als companys de club. Surto al cap de 12'34", el seté per temps dels nou xalocus :((( Faig una T1 força lenta perquè no em surt el neoprè i em llanço a la carretera de Tossa fins a Rosamar i tornar. Aquí és on haig de començar a remuntar. Em noto força bé i passo força gent. Baixant a Rosamar veig ja en Marc Roura, en Gerard, en Rafa i en Jordi González que en pugen. Els tinc molt a prop. No perdo temps i segueixo apretant. Ja a mitja tornada veig en Marc Roura al terra en una corba i li dic si es troba bé i em diu que sí, que tiri. Abans d'arribar a Sotavento passo en Jordi González i segueixo apretant per poder tenir marge al córrer.

Foto. Maria José Sánchez Chillon
Foto. Jenny Sanz
 Arribo a la T2 molt embelat i faig, ara sí, una T2 ràpida. Al sortir del passadís corrent veig que hi entra en Jordi González. Em diuen que tinc en Gerard Bosch a 45" i en Rafa a 1', ufff... Els primers dos quilòmetres vaig força ofegat i després em refaig i puc córrer més tranquil. Veig en Gerard i en Rafa però costa arribar atrapar-los i poc a poc em van traient distància. Per darrera en Jordi el tinc gairebé sempre a la mateixa distància, uns 500 m. Cap al final en Gerard passa en Rafa però jo ja ni els veig, em dedico a mantenir la meva posició. Afrontant els darrers metres del passeig em creuo amb en Jordi quan ell entra al passeig i jo ja arribo.

Bona cursa i bon triatló.

Al final,
70 de 429 inscrits (373 que l'acaben, 10 es retiren i un desqualificat) amb un temps de 1h06'42". Entre els retirats, en Marc Roura, que malgrat fer com a nedador que és, una natació espectacular, sortint el 4rt de l'aigua a la segona sortida, va tenir l'aparatosa caiguda en bici i va haver d'abandonar.
 
Classificacions C.A.Xaloc. Tri Sant Feliu 2014

Acabats els triatlons de distància sprint previstos, ara toca afrontar el meu primer objectiu de la temporada aquest dissabte. 


La primera edició del HALF de Sevilla (1900 m. de natació / 90 km. de bici /21 km. corrent) També el meu primer triatló de mitja distància. Força companys de la secció de triatló del Xaloc anirem cap allà. A veure com anirà, ja us ho explicaré, ganes n'hi han :))))