dimecres, 8 de juny del 2016

IRONMAN de Nice, 5 de juny 2016


Doncs el passat diumenge va arribar finalment el triatló de llarga distància pel qual portava mesos entrenant. Aquest segon triatló de llarga distància que feia era ben diferent de l'anterior, si el de Mèxic el 2014 tenia una bici completament planera, aquest de Nice tenia una part de bici molt més exigent i per tant em motivava molt més al ser un triatleta que ve del món de la bici i que sóc més escalador que no rodador.

El divendres 3 de juny marxava d'hora cap a Nice (Costa Blava de França) amb en Jordi Extremera, amic, company d'equip i entrenador del club VG Triatló del Verbagym de Platja d'Aro. A més era l'home a batre jajajajajajja.... Un pique sa eh! jajajaja... Cap a les 16h de la tarda arribàvem a Nice. Passejada per la fira, anar a comprar algunes coses de menjar que ens faltaven i que no havíem portat i cap a l'apartament a reposar i dormir d'hora.


Dissabte al matí ens vam llevar i vam anar a fer una volta d'una hora amb bicicleta per deixar anar cames. Com nosaltres molts triatletes van fer el mateix i hi havia un ambientàs contundent pel passeig dels anglesos. Vam anar amb dos francesos de la part de Biarritz fins a Cannes i vam fer mitja volta. Dinar, preparar les bosses de la T1 i la T2, dorsals i a la tarda a portar la bici a boxes. El temps a la tarda es va ennuvolar i ja patiem. Vam anar a deixar la bici i diluvi al canto. Deixem bosses, bici a boxes tapada i un cop tot a punt para de ploure jajajaja... ole tu!!!

Anem caminant cap a la fira, l'hotel, sopar d'hora i a les 21 al llit.




Diumenge 5 de juny, today is the day. Ens llevem a les 4h. dutxa per airejar-nos i a esmorzar. A quarts de sis, encara mig fosc anem cap a boxes on ens esperen 2900 participants, acompanyants, organitzadors, voluntaris i públic matiner. Un espectacle veure tanta gent i impactant veure 2900 bicis de costat a les prop de cinquanta barres de boxes.

Treiem plàstics de la bici, posem bidons i a posar-nos neoprè que la cosa està a punt de començar. Van avisant i tothom s'adreça ja cap a la platja de còdols de Nice per fer els 3'8 km nedant. Els altres anys l'entrada a l'aigua dels grups d'edat era simultània, però aquest any es va fer rolling start (cadascú es col·loca en un calaix de sortida en funció del temps que té en fer els 3800m) per evitar l'aglomeració dels primers metres de l'entrada a l'aigüa. Ens posem a la franja de 1h:06' en base al temps que vam fer a Mèxic i cap a l'aigüa en res.

NATACiÓ
Aquesta disciplina és la que de sempre he portat més fluixa però aquest any amb en Jordi Extremera haig de dir que he fet un salt, tècnicament parlant, i he progressat. En Jordi m'ha marcat molt encertadament i jo he procurat seguir totes les pautes. He estat constant en els entrenaments i tot i que hi hagut moments que em semblava que no millorava i alguna ratllada que he tingut perquè no acabava de veure-ho clar, en Jordi ha confiat més en mi, que jo mateix en alguns moments. Diumenge ho vaig veure i vaig sentir-me bé a l'aigüa, rebaixant en 4' el temps que vaig trigar a Cozumel (si bé, són aigües diferents i allà era sense neoprè i aquí sí, molt important). Jordi tiu, aquestes ratlles són per agrair-te la confiança i la paciència. Merci nanu!!!! Fa poc que tens el títol d'entrenador però l'actitud i l'atenció que ens demostres; en part ja pel teu caràcter, no ens enganyem, que això no s'ensenya; sumada al fet que saps assumir i diferenciar molt bé el rol d'entrenador i alhora membre de l'equip demostra que tu, vals per això!! Apa, no et queixaràs punyeteru, raspatllada power, però és que la feina ben feta s'ha de reconèixer òstia.

Bé, doncs tornem a l'aigüa. Entrava junt amb en Jordi, i tot i ser 3800 m. vaig accelerar durant uns metres per sortir de l'agobio aquell. Vaig anar aguantar bé i em vaig sentir molt a gust, sentia que avançava ràpid tot i mirar de dosificar i no flipar-me.

Al final,
3'8 km en 1h 03' 34"

Surto de l'aigua i corrent cap a buscar la bossa de la T1 mentre em vaig traient el neoprè, gorro i ulleres. Agafo bossa, m'acabo de treure neoprè, em poso maillot, casc i cap a buscar la bici. Mentre vaig cap a la bici veig que encara hi ha la d'en Jordi. Faig la T1 en 6':02" 





BICI
Fins a la primera pujada, una rampa de 500 m al 10% hi havia 20km, vaig apretar perquè en Jordi ha millorat molt en bici, sobretot pujant, però el seu fort, per constitució és el planer i per tant havia de treure-li el que pogués. Faig el rampot, que vaya espectacle, tothom clavat allà. I després anar pujant durant 30 km amb desnivells més suaus. Al km 50 hi havia una mica de baixada i després els 20 km de pujada al Coll de l'ÉCRE (1120m) amb % no excessivament durs però deunidó, la llargada els hi feien. Després venien 30 km de planers i baixada fins a la pròxima pujada de 7 km, SANT PONS.... I així anar fent fins a 173'3 km que van sortir.

En Jordi no el veia per enlloc i ja em començava a preocupar perquè feiem un tram de 1 km i pico a COURSEGOULES on per la mateixa carretera anavem i venien i no me'l vaig creuar. 

Vaig tirant i del km 125 al 174 va ser pràcticament de baixada, però baixada que havies de pedalar  (tipus baixada per Osor de Sant Hilari) i un tram final planer amb algun canvi de rasant llarg puta de 20 km, que era el que havíem fet al principi.

Al final, 
Distància: 173'3 km 
Temps: 5h 33' 

Mitja de velocitat: 31'79 km/h
Desnivell: +2551 m


CÓRRER
Faig la T2 en 4':16" i apa a fer la marató (42'192 km), La por que tenia era la calor però estava mig núvol i això va anar bé. Aquí és on les coses no van acabar d'anar com m'esperava. Fins a la mitja marató els ritmes van ser bons, potser massa, vaig començar massa fort fent els primers 5k a 4'29", els segons a 4'58", els tercers a 5'04" i els quarts a 5'31". I aquí m'hauria d'haver quedat, una mitja de 5'30" hagués estat ideal però se me'n van anar els temps fins a 7'20" i 6'54" alguns dels 5km que quedaven i això no m'ha molat gaire. Vaig cometre un parell d'errors greus que no em tornaran a passar:

1. Sortir massa ràpid (necessito un garmin dels ous, per tema ritmes però ja!!!! De tenir-lo hagués vist que anava a 4'29" hagués afluixat i m'hagués dosificat)
2. Alimentació del córrer. 

Finalment quan portava 7km de marató vaig veure en Jordi arribava en bici i em vaig quedar més tranquil perquè sabia que en tot cas estava bé i en cursa.

Al final,
42'192 km en 4h 08'41"

Marató a millorar, però que valoro positivament si tinc en compte el circuit de bici que havia hagut abans.

Valoració.
El meu objectiu era baixar de 11 hores. I per poc però ho vaig aconseguir 10h.56'11" posició 576 de 2900 participants, això sumat al fet que va fer un temps ideal, no vaig tenir cap problema mecànic, ni físic i que vaig fer una bona natació, que sempre em tenia ben preocupat, CONTENTÍSSIM. En Jordi al final va fer 11h 36'29", se li va entravessar una mica la bici però va fer una marató molt regular de ritmes cosa que no vaig saber fer jo (4h03'34").

Malgrat ser ironmans diferents, a Mèxic que era planer (si bé hi havia un tram de bici de 20km que feiem tres cops amb molt de vent de cara) vaig trigar 11h5041' (nedar 1h07'55" / bici 6h00'02"/ 4h32'11"). Veure que he rebaixat gairebé una hora aquell temps en un altre ironman més dur, no sabeu la motivació que dóna. :))))))